نگرش نو وعلمی در رفع شبهات خلقت انسان

ساخت وبلاگ
درخت زقوم و تاویل علمی آنآیه چنین میفرماید- إِنَّ هَذَا لَهُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ- لِمِثْلِ هَذَا فَلْيَعْمَلْ الْعَامِلُونَ- أَذَلِكَ خَيْرٌ نُّزُلًا أَمْ شَجَرَةُ الزَّقُّومِ- إِنَّا جَعَلْنَاهَا فِتْنَةً لِّلظَّالِمِينَ- إِنَّهَا شَجَرَةٌ تَخْرُجُ فِي أَصْلِ الْجَحِيمِ- طَلْعُهَا كَأَنَّهُ رُؤُوسُ الشَّيَاطِينِ- فَإِنَّهُمْ لَآكِلُونَ مِنْهَا فَمَالِؤُونَ مِنْهَا الْبُطُونَ- ثُمَّ إِنَّ لَهُمْ عَلَيْهَا لَشَوْبًا مِّنْ حَمِيمٍ- ثُمَّ إِنَّ مَرْجِعَهُمْ لَإِلَى الْجَحِيمِاین (برای مومنین) موفقیت بزرگی است که شایسته اعمال آن ها است، آیا این بهتر است یا درخت زقوم که آن را برای عذاب ظالمین مقرر کرده ایم و آن درختی است که در قعر جهنم خارج می شود و از غلاف بسته که باز می شود(طلعها به مخزن زیبا و کم نظیر خرما که شکوفه های خرما را در خود دارد و وقتی باز می شود خرما رشد می کند و می رسد تشبیه به انبساط کیهان است) میوه آن گویا کله شیاطین است،از آن می خورند و شکم ها پر می سازند پس بر آن میوه ها تجمع هم نوع حاکم است و برگشت آن میوه ها و هم نوع آن ها به جهنم استتشبیه محدوده پلانک یا احدیت قبل از باز شدن کیهان است که یک محیط بسته است که نور ناب مانند درختی تحولات درون آن را نمایش می دهد و تحولات ظِلٍّ ذِي ثَلَاثِ شُعَبٍ، سِلْسِلَةٍ ذَرْعُهَا سَبْعُونَ ذِرَاعًا، ابواب جهنم، عدد هشت، عدد هفت و هشت و نوزده و بالاخره آخرین مرحله رووس -شیاطین از تحولات درون دوره پلانک نتیجه می شوند. تاویل این آیه در مقاله کانه روس شیاطین و راز نهفته در آن ملاحظه فرمایید.شجره زقوم واقعا درختی است که در قعر جهنم می رویدشجره و بسیاری از کلمات در قرآن معانی مختلفی دارند و به عنوان تشبیه به کار رفته است. از بی نگرش نو وعلمی در رفع شبهات خلقت انسان ...
ما را در سایت نگرش نو وعلمی در رفع شبهات خلقت انسان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : salbtraebo بازدید : 163 تاريخ : دوشنبه 28 شهريور 1401 ساعت: 8:01

روایات ابن عباس در مورد خلقت آدماین متن را از یک سایت معتبر نقل می کنم شما به همه سایت های معتبر هم مراجعه کنید می توانید به وضوح در یابید که پایه تفکرات تفاسیر در باره خلقت انسان از جناب ابن عباس منشاء شده و البته ایشان دانشمند و محقق زمان خود بود و نظرات خود را با دانش و آگاهی آن زمان بیان فرمود وهمراه با نظر ایشان روایات جعلی بسیاری هم به آن ها از قول حضرت رسول اکرم ص و ائمه اطهار ع در روایات اصیل رخنه کرد. اما اکنون اگر کسی بخواهد آیات علمی قرآن را مانند ابن عباس با دانش روز مقایسه کند مورد قبول واقع نمی گردد. تحجر بر تعقل چیره شده است. متن زیر اصل نقل قول است."نام گزاری حوادر قرآن کریم، واژه «حوا» و علت نام گزاری آن بیان نشده است؛ ولی در عهد عتیق نام حوا و سبب آمده است، از این رو، قاموس کتاب مقدس حوا را بدین سبب حوا نامیده؛ که، او در آفرینش اولیه خویش از موجودی زنده ی بنام آدم خلق شده، و نیز در داستان تورات، حضرت آدم، حوا را نساء نامیده است: «همانا این است استخوانی از استخوان هایم و گوشتی از گوشتم از این سبب نساء نامیده شود زیرا که از انسان گرفته شده(پیدایش2: 23)! به این علت، وجود زن در عهد عتیق نسبت به مرد، طفیلی مطرح شده است.آفرینش حوا در ادیان الهیدر تمام مذاهب و ادیان الهی آمده است که زن و مرد از «نفس واحده» آفریده شده اند. در عهد قدیم آمده است: «پس خدا موجودات را آفرید، لیکن برای آدم معاونی موافق وی یافت نشد و خداوند خوابی گران بر آدم مستولی گرداند تا بخفت پس یکی از دنده هایش را گرفت و گوشت در جایش پر کرد و خدا آن دنده را زنی بنا کرد و او را نزد آدم آورد.ماده اولیه خلقت حوادرباره ماده اولیه خلقت حوا دو نظریه وجود دارد:الف) از دنده هاى پهلوى آدم علیه السلامسدى از ا نگرش نو وعلمی در رفع شبهات خلقت انسان ...
ما را در سایت نگرش نو وعلمی در رفع شبهات خلقت انسان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : salbtraebo بازدید : 445 تاريخ : جمعه 4 شهريور 1401 ساعت: 2:16

درصدر اسلام ابن عباس نمی دانست که انسان مجموعه ای از اتم ها ی مختلف و پیوند اتمی و مولکولی است و در لایه سنگ رس هم مولکول های ساده حیات با بخار آب به درون لایه نفوذ و همان جا ترکیب پیچیده اولین مولکول حیات شکل می گیرند یعنی مولکول ار. ان. ای ایجاد و کد بندی می گردد و قرآن به آن نطفه امشاج نبتلیه خطاب می کند. نخستین نطفه بیرون آمده از دل سنگ رس و از توده حما مسنون است. اگر ابن عباس این ها را می دانست نظر مفسرین قرآن هم فرق می کرد و این همه آیه لقد خلقنا الانسان من صلصال من حما مسنون را گل اندر گل و بدبو ترجمه نمی کردند. بحث مفصلی دارد که شرح آن عظمت علمی قرآن را آشکار می کند. حال که تصورات امروزی با بینش علمی صدر اسلام بسیار فرق کرده و علوم طبیعی همه تخیلات گذشته را دگرگون کرد چرا سعی نمی شود با دید روز مجددا به آیات متشابه خلقت انسان نگاه کنیم و در بسیاری از ترجمه ها تجدید نظر شود. در قسمت اول این نوشتار تا دوره دوم خلقت انسان که سواک یا سویته شدن است اشاره کردم این دوره در قرآن بسیار با اهمیت است یعنی اساس خلقت انسان ( نه آدم) بر علقه قرار دارد که ادامه می دهیم. البته در زمین تازه متولد و سرد شده و نه در رحم زن و فرموده خلق کردم و نمی فرماید خلق میکنم که استمرار را نشان دهد. بعلاوه هنوز نتوانسته ایم مفهوم کلمه خلق کردن را درک کنیم. خلق فقط یک بار و برای نخستین بار رخ می دهد و در رحم خلق صورت نمی گیرد.خلقک و سواک مهم ترین دروه های خلقت انسان در تکامل موجودات زنده استهمان طور که قسمت اول این مقاله شرح دادم مراحل اطوار خلقت انسان در چهار دوره گوناگون مستقل از هم درآیه الذی خلقک فسواک فعدلک فی ای صوره ما شاء رکبک اشاره شده است. در آیه 13 نوح هم تاکید فرموده ما لَكُمْ لا ت نگرش نو وعلمی در رفع شبهات خلقت انسان ...
ما را در سایت نگرش نو وعلمی در رفع شبهات خلقت انسان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : salbtraebo بازدید : 200 تاريخ : جمعه 4 شهريور 1401 ساعت: 2:16